شرکت‌های مختلط

فهرست

گاهی در عمل دیده می شود که شرکت های سرمایه ای یعنی شرکت های سهامی یا شرکت مسئولیت محدود با شرکت های ضمانتی یعنی هریک از شرکت های
تضامنی یا نسبی، با یکدیگر مخلوط شده و نوع دیگری از شرکت پیدا می شود. به این طریق که یک یا چند شریک ضامن و یک یا چند شریک که مسئولیت آنها محدود است هر دو در شرکت واحدی دارای سهم می شوند. بیشتر در مواردی که تاجری احتیاج به پول دارد و نمی خواهد قرض کند چند شریک در شرکت خود وارد می کند و مسئولیت آنها را به میزان سرمایه ی محدود می سازد و خود تمام تعهدات شرکت را ضمانت می کند. بنابراین اگر بعد از ادایدین از سرمایه ی شرکت، چیزی از قروض باقی مانده باشد شریک یا شرکای ضامن متضامناً مسئول پرداخت هستند و به شرکایی که مسئولیت محدودی به میزان سرمایه دارند ارتباط پیدا نمی کند.

انواع شرکتهای مختلط

شرکت مختلط غیرسهامی

در آن شرکاء ضامن با شرکاء با مسئولیت محدود هر دو جمع می شوند و شرکاء ضامن به طریق شرکت تضامنی و شرکاء دیگر به طریق شرکت با مسئولیت محدود رفتار می نمایند. برای تشکیل این شرکت، نیاز به حداقل ۲ شریک میباشد.

شرکت مختلف سهامی

دارای دوگونه از شرکا است: یک یا چند نفراز شرکا که دارای مسوولیت تضامنی هستند و عده دیگری از شرکاء که سهامدار نام می گیرند و مسوولیتشان محدود به آورده شان است. برای تشکیل این شرکت، نیاز به حداقل ۳ شریک میباشد.

گردآورنده: نهال بیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره مالی از شرکت IGA

شرکت حسابداری IGA، دارای
1.خدمات پیاده سازی سیستم حسابداری
2. ارائه مشاوره مالیاتی

3.گزارش حسابرسی معتبر ممهور شده
4.ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری 
5.ارائه دهنده خدمات آموزش به پرسنل
6.خدمات تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی است

لطفا برای مشاوره رایگان در این حوزه اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک گذارید.