همه چیز درباره پلمپ دفاتر

فهرست

پلمپ دفاتر چیست

یکی از مهم‌ترین اقدامات بعد از ثبت شرکت، پلمپ دفاتر قانونی است. همه شرکت‌ها و اشخاص حقیقی گروه اول مشاغل که مشمول قوانین مالیات هستند باید جهت قانونی کردن فعالیت مالی خود، پلمپ دفاتر قانونی را انجام دهند. برای اینکه کلیه گزارش‌های مالی شرکت‌ها و موسسات مشمول قوانین مالیات معتبر باشد نیاز به پلمپ دفاتر قانونی دارد. پس پلمپ دفاتنر قانونی امری مهم است.

زمان دریافت پلمپ دفاتر قانونی سال ۱۴۰۰

برای پلمپ دفاتر ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۰ فرصت است. در واقع آخرین مهلت پلمپ دفاتر سال ۱۴۰۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ است. برای جلوگیری از شلوغی سامانه‌ در پایان سال مالی، هرچه زودتر نسبت به پلمپ دفاتر ۱۴۰۰ خود اقدام کنید تا با مشکل یا رد احتمالی دفاتر روبرو نشوید.

 پلمپ دفاتر چقدر وقت گیر است؟

درخواست پلمپ دفاتر در کمتر از یک روز قابل انجام است. پس از ثبت درخواست هم حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان می‌برد تا دفاتر توسط اداره پست برای شخص حقیقی یا حقوقی ارسال شود.

نحوه پرداخت هزینه پلمپ دفاتر چگونه است؟

پلمپ دفاتر قانونی پس از ثبت درخواست شما در سامانه باید توسط کارشناس تایید شود و سپس باید پرداخت هزینه را به صورت اینترنتی و از طریق درگاه‌های بانکی به انجام برسانید. پس از پرداخت آنلاین، دفاتر از طریق پست پیشتاز به آدرس متقاضی ارسال می‌شود.

مراحل و نحوه دریافت پلمپ دفاتر قانونی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

هر شرکتی بعد از تاسیس،باید اقدام به پلمپ دفاتر قانونی نماید، از این‌رو آشنایی با نحوه دریافت این دفاتر بسیار ضروری‌ست. پلمپ دفاتر سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه در انتهای سال جاری هستیم، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، در گام نخست برای دریافت این دفاتر لازم است مدارکی که در زیر به آن اشاره میکنیم را تهیه نمایید و سپس به دریافت آن‌ها اقدام کنید. موسسه حسابداری ایده گستر ارقام میتواند شما را در این امر یاری کند. برای اخذ دفاتر پلمپ سال ۱۴۰۰ می‌توانید با کارشناسان ایده گستر ارقام تماس بگیرید تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، این دفاتر را نیز سفارش دهید.

مدارک لازم برای پلمپ دفاتر ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشخاص حقیقی

کپی کارت ملی

کپی شناسنامه

اصل اظهارنامه دریافت شده از سامانه

فرم تکمیل شده اظهارنامه

مدارک لازم برای دفاتر پلمپ ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشخاص حقوقی

کپی کارت ملی مدیر عامل

اصل اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی دریافت شده از سامانه (اظهارنامه باید به امضای یکی از مدیران شرکت رسیده باشد)

کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات ثبتی شرکت (در خصوص تغییر مدیران، دارندگان امضا، نام، نوع شخصیت حقوقی و مرکز اصلی)

اصل یا تصویر مصدق وکالت‌نامه یا معرفی‌نامه (در خصوص اشخاص حقوقی دولتی)

پیگیری پلمپ دفاتر چگونه است؟

پس ثبت درخواست پلمپ دفاتر آنلاین، سامانه یک کد رهگیری را ارائه میدهد. با استفاده از این کد می‌‌توانید دفاتر خود را در صورت ارسال نشدن دفاتر به آدرس ثبت در سامانه، پیگیری نمایید. کد رهگیری پلمپ دفاتر فقط برای سال جاری و سال بعد میتوان را دریافت کرد.

تبعات پلمپ نکردن دفاتر قانونی:

پلمپ دفاتر نشان دهنده شفافیت مالی در محل کاری شماست. اداره مالیات بر حسب درآمدی که شما دارید، مالیات بر درآمد را تعیین می‌کند. اگر دفاتر پلمپ دریافت نشود، در امکان تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین دریافت کارت بازرگانی مشکل پیش خواهد آمد.

شما باید دفاتر روزنامه و کل را قبل از شروع سال مالی درخواست کنید تا از طریق پست به دست شما برسد. پس از تکمیل این دفاتر بر مبنای اسناد مالی خود، دفاتر را در محلی مطمئن نگهداری کنید. هرگونه خط خوردگی، خراشیدگی، پارگی یا خیس شدن، سبب مشکل خواهد شد. در نهایت دفاتر پلمب توسط حسابرس و ممیز مالیاتی به صورت دقیق رسیدگی میشود. یکی از مهم‌ترین مواردی که چک می‌شود، این است که دفاتر قبل از شروع سال مالی پلمپ شده باشند.

بنابراین اگر پلمپ دفاتر خود را دریافت نکنیم یا تحریر این دفاتر به صورت صحیح انجام داده نشده باشد، جریمه‌های مالیاتی جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. پس با انجام به موقع پلمپ دفاتر و تنظیم و تحریر صحیح دفتر روزنامه و کل، می‌توانیم از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شده و جلوی جریمه‌های مالیاتی را خواهیم گرفت.

از جمله دلایل رد شدن پلمپ دفاتر قانونی:

فک پلمپ دفاتر

مخدودش شدن محتویات

پاره شدن صفحات

محو شدن رویداد های مالی

عدم رعایت تقدم و تاخر در ثبت رویداد های مالیات

اینستاگرام ایده گستر ارقام

ارائه دهنده: نهال بیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره مالی از شرکت IGA

شرکت حسابداری IGA، دارای
1.خدمات پیاده سازی سیستم حسابداری
2. ارائه مشاوره مالیاتی

3.گزارش حسابرسی معتبر ممهور شده
4.ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری 
5.ارائه دهنده خدمات آموزش به پرسنل
6.خدمات تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی است

لطفا برای مشاوره رایگان در این حوزه اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک گذارید.