شرکت حسابداری چیست و چرا شرکت های حسابداری نقش مهمی را در مشاغل امروزی  دارند؟

فهرست

شرکت حسابداری چیست؟

شرکت حسابداری چیست و چرا باید کسب و کارها به آنها مراجعه کنند؟ قلب تپنده یک کسب و کار بخش مالی آن است. درصورت نبود اطلاعات مالی صحیح ، یک موسسه بازدهی مطلوب خود را از دست می دهد و حتی به مرز ورشکستگی خواهد رسید. بنابراین مشاغل مختلف برای امور مالی خود اهمیت ویژه ای قائل هستند و در بیشتر موارد از شرکت های حسابداری برای رسیدگی به امور مالی خود استفاده می کنند. مهم ترین مزیت این برون سپاری این است که  به جای اینکه بیشتر وقت خود را صرف مسائل مالی خود کنند، تمرکز خود را روی اهداف مهم و راهبردی شرکت خود می گذارند و هزینه های خود را به حداقل می رسانند.

شرکت حسابداری چیست؟

این واگذاری نسبت به استخدام کارمند متخصص در امور مالی نیز برتری دارد و آن این است که یک شرکت حسابداری معتبر مسئولیت قانونی مسائل مالی شما را برعهده می گیرد و در مواقعی که مشکلات مالی به وجود بیاید آنها باید پاسخگو باشند و در واقع شرکت های حسابداری درصد خطای بسیار کمتری دارند. همچنین بسیاری از شرکت ها به دلیل حجم پایین ابعاد حسابرسی مالی شرکت خود نیازی به استخدام کارمند حسابداری ندارند و یا توان مالی برای پرداخت حقوق ماهیانه به کارمند وجود ندارد که در این مورد هم واگذاری مسائل مالی به یک شرکت حسابداری بسیار مفید است.

شرکت حسابداری چیست و چرا موسسات حسابداری در ایران به وجود آمدند؟

ماهیت نظام اقتصادی شرکت ها و موسسات در ایران از سال ۱۳۴۲ به تدریج گسترش یافت. برای مثال گروه های صنعتی بزرگی همچون کفش ملی، صنعتی بهشهر ، شرکت های خودرو ساز از جمله پارس خودرو ، ایران خودرو ، سایپا ، زامیاد و غیره پا به عرصه وجود گذاشتند. همچنین با جذب سرمایه های خارجی، موسسات و شرکت های دارویی و صنعتی بزرگی در ایران شکل گرفتند. اما تعریف اینکه شرکت حسابداری چیست و چگونه کم کم در ایران این شرکت ها به وجود آمدند این است که در شرایط ذکر شده اداره امور مالی مربوط به آن شرکت ها و موسسات با روش های قدیمی و سنتی ممکن نبود و شرکت های حسابداری کم کم با الگوبرداری از سیستم های مدیریتی خارجی در ایران متولد شدند، و واگذاری مسائل مالی به شرکت های حسابداری نیز به تدریج رایج شد.(به نقل از وب سایت فینتو )

انواع خدمات شرکت های حسابداری بر اساس نیاز مشاغل

انواع خدمات حسابداری

 

پیاده سازی و اجرای نرم افزار حسابداری مناسب با مشاغل

شرکت های حسابداری توسط مشاوران مالی و مالیاتی با توجه به نوع فعالیت و نیاز مشاغل برای آنها سیستم و نرم افزار حسابداری مطمئن و پیشرفته راه اندازی کرده و برای آنها طبق چارت سازمانی برنامه کاری تهیه و تنظیم می شود.

مشاوره مالی و مالیاتی

شرکت های حسابداری برای شرکت های تازه تاسیس و یا در حال فعالیت می توانند به عنوان مشاور در کنارتان باشند و از تجربه بالای مشاوران برای حل مشکلات مالی و مالیاتی از کمک آنها استفاده کنید. مشاوران مالی و مالیاتی شرکت های حسابداری از با تجربه ترین حسابداران و حسابداران مالیاتی هستند که می توانند در تمامی مراحل پشتیان شما باشند.

خدمات حسابداری و مالی

شرکت های حسابداری برای مشاغل و شرکتهایی که نیاز به حسابدار مورد اعتماد و باکفایت دارند، میتوانند یک از پرسنل مجرب و با تجربه خود را بسته به نیاز شرکت ها به صورت تمام وقت ، پاره وقت و یا حتی از طریق دور کاری تحت نظارت کامل شرکت حسابداری و حسابداران با تجربه تر معرفی کنند. از مزیت های این خدمات می توان به پشتیبانی کامل و متعهد بودن شرکت های حسابداری نسبت به امور مالی و حسابدار شاغل در شرکت دانست و شما از تمامی دردسر های پرسه استخدام و حقوق و بیمه بی نیاز می شوید.

خدمات مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی

تهیه اظهارنامه مالیاتی و ارسال آن ، تهیه ثبت اظهارنامه ارزش افزوده و تهیه مالیات حقوق و ارسال آن و تنظیم و ثبت گزارش فصلی و عملکرد ، در واقعیت می توان گفت که از صفر تا صد مالیات شرکت توسط حسابداران با تجربه و خبره مالیاتی شرکت های حسابداری انجام میشود و شما فقط کافیست مدارک مثبته و قابل اتکاء را ارائه بدهید و باقی کارها توسط شرکت حسابداری انجام میشود. همچنین آنها در دفاعیات در جلسات مالیاتی هیئت بدوی شرکت می کنند.

تنظیم لیست حقوق و دستمزد و لیست بیمه تامین اجتماعی

شرکت های حسابداری از تنظیم قراداد تا انعقاد قرارداد با آنها و تعیین میزان حقوق دریافتی، حضور و غیاب کارکنان و محاسبه اضافه کاری ، شیفت کاری و تعطیل کاری ،  محاسبه حقوق و مزایا تا ارائه و ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی و تهیه لیست بیمه کارمندان تا ارسال آن به بیمه تامین اجتماعی از دیگر خدمات شرکت های حسابداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره مالی از شرکت IGA

شرکت حسابداری IGA، دارای
1.خدمات پیاده سازی سیستم حسابداری
2. ارائه مشاوره مالیاتی

3.گزارش حسابرسی معتبر ممهور شده
4.ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری 
5.ارائه دهنده خدمات آموزش به پرسنل
6.خدمات تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی است

لطفا برای مشاوره رایگان در این حوزه اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک گذارید.