شرکت تضامنی چیست؟

فهرست

بر طبق ماده ۱۱۶ قانون اساسی،شرکت تضامنی شرکتی است تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود.

بر طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت، برای تشکیل شرکت تضامنی حداقل دو نفر برای تشکیل آن لازم است بنابراین نیازی به اعداد بیش از این برای تشکیل و رسمیت یافتن شرکت نخواهد بود و در مورد سقف تعداد نفرات نیز در قوانین و مقررات عدد خاصی درج نشده است.

در ادامه این ماده، اشاره میشود که اگر دارائی شرکت برای پرداخت تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت خواهند بود.

به زبان ساده ­­تر به این صورت است که در صورتی که اموال و دارایی شرکت برای پرداخت قروض کافی نباشد و شرکت به مرحله تصفیه وارد و در معرض انحلال قرار بگیرد، آن وقت شرکاء می­ بایست که از دارایی شخصی خود هر میزان که شرکت بدهی دارد پرداخت کرده و در این راه نمی­توانند به عدم مسئولیت خود مبنی بر اینکه به عنوان مثال صرفا بیست درصد از سهم­ الشرکه متعلق به ایشان بوده است استناد کنند.

در خضوض ثبت شرکت تضامنی باید این چنین گفت که ثبت شرکت تضامنی الزامی است و باید پس از ثبت در مرجع ثبت شرکت­ها حسب مورد در روزنامه رسمی و یا کثیرالانتشار آگهی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره مالی از شرکت IGA

شرکت حسابداری IGA، دارای
1.خدمات پیاده سازی سیستم حسابداری
2. ارائه مشاوره مالیاتی

3.گزارش حسابرسی معتبر ممهور شده
4.ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری 
5.ارائه دهنده خدمات آموزش به پرسنل
6.خدمات تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی است

لطفا برای مشاوره رایگان در این حوزه اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک گذارید.