تفاوت گارانتی و وارانتی چیست؟

فهرست

 

برای فهمیدن اینکه تفاوت گارانتی و وارانتی در چیست ابتدا به تعریف آنها نگاهی می‌اندازیم:

گارانتی در واقع تضمینی است که فروشنده به مشتری در جهت حفظ منافع خریدار میدهد. به عبارانتی گارانتی را میتوان”ضامن”محصول دانست. مثلا خودتان را تصور کنید که می خواهید از جایی یک وام بگیرید، برای گرفتن این وام شما نیاز به یک ضامن دارید که اگر شما اقساط وام را نپرداختید آن وام از ضامن شما دریافت شود، این ضامن در واقع همان گارانتی بازگرداندن وام در اینجاست. گارانتی برای محصولات مختلف وجود دارد. مثلا شما می خواهید محصولی را بخرید که دارای گارانتی است، این مقوله ه این معنا است که این محصول باید تا زمان مشخصی برای شما کار کند و اگر این روند طی نشود یا اصل پول به مشتری بازمیگردد یا محصول با محصول جدید جایگزین میگردد. گارانتی نوعی دل گرمی برای خریدار و مصرف کننده است و به ما اطمینان می دهد که اگر محصول آن طوری که در تبلیغات نشان داده شده کار نکند ما می توانیم اصل پولمان و یا محصول جایگزین را دریافت کنیم.

حال وارانتی چیست؟ در دوره وارانتی محصول ما با زمان بیشتری نسبت به گارانتی روبروست. به این معنی که محصول هم در دوره بیشتر استفاده می‌شود و هم اینکه اصل پول به هیچ وجه به مشتری بازگردانده نمیشود. در واقع وارانتی این را می رساند که محصول در دست شما در زمان مشخصی که بیشتر از دوره گارانتی نیز هست با همان مشخصات اولیه کار می کند و اگر در زمان وارانتی محصول شما با مشکلی روبرو شد هزینه تعمیر و تعویض قطعات با وجود وارانتی پرداخت می شود.
در دوره گارانتی شما در صورت بروز مشکل اصل پولی که پرداخت کرده اید به شما بازگردانده می شود اما در وارانتی اینگونه نیست. وقتی محصولی وارانتی دار به شما فروخته شود و در دوره معین شده ی وارانتی آن با مشکلی مواجه گردد، شما می توانید بدون پرداخت هزینه تعمیر از وارانتی برا تعمیر و تعویض قطعات آن استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید اصل پول شما در وارانتی بازگردانده نمی شود.

حال به تفاوت گارانتی و وارانتی میرسیم:

۱_دوره زمانی وارانتی بیشتر از گارانتی است.

۲_در گارانتی میتوان اصل پول را گرفت ولی در وارانتی به این شگل نیست.

۳_در جامعه ای مثل ایران، ما بیشتر با مقوله گارانتی سر و کار داریم تا وارانتی.

 

امیدوارم از این مقاله اطلاعات کاملی بدست آورده باشید.

گردآورنده:نهال بیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره مالی از شرکت IGA

شرکت حسابداری IGA، دارای
1.خدمات پیاده سازی سیستم حسابداری
2. ارائه مشاوره مالیاتی

3.گزارش حسابرسی معتبر ممهور شده
4.ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری 
5.ارائه دهنده خدمات آموزش به پرسنل
6.خدمات تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی است

لطفا برای مشاوره رایگان در این حوزه اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک گذارید.