مهارت حسابداران موفق:

فهرست

داشتن تحصیلات حسابداری

یک حسابدار موفق بر اساس علاقه‌ای که به این شغل دارد در رشته حسابداری تحصیل می‌کند و به‌ واسطه تحصیلات دانشگاهی سعی می‌کند اطلاعات و دانش خود را در این حرفه‌ حساس افزایش دهد.

البته اگر تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست. دوره‌های بلندمدت حسابداری مثل دوره‌های CIMA و ACCA می‌تواند شما را در این امر یاری کند و توانایی‌هایتان را در این زمینه ارتقا دهد. بر فرض مثال موسسه حسابداری و مالی ایده گستر ارقام هم در این زمینه شما را یاری می‌کند.

 

باید به انواع قوانین مسلط باشید

برای این‌که یک حسابدار موفق و حرفه‌ای شوید، لازم است که به قوانیان مالیاتی و تجارتی، قانون کار و تأمین اجتماعی آشنا و تسلط داشته باشید.

در مواقعی لازم است که طی روال‌های قانونی و بر اساس مفاد مشخص‌شده در قانون عمل نمایید. با انجام این اقدامات می‌توانید جلوی هرگونه کلاه‌برداری و یا ضرر رو زیان شرکت یا سازمان را بگیرید.

 

شور و شوق

شور و شوق یک مولفه کلیدی است که کارکنان ذاتا به دنبال آن هستند. تواناییِ دادن انرژی مثبت به یک تیم و واقعا به آنچه که در حال کار بر روی آن هستید را باور داشته باشید این موضوع بسیار مهمی است. شور و شوق مسری است و نشان می دهد که شما مایل به تجارت خود هستید و از ان لذت می برید .

 

تسلط به آفیس و نرم افزار های حسابداری

امروزه در همه ی شرکت ها و سازمان ها، نرم افزار های حسابداری به عنوان ابزار مدیریتی و مالی مورد استفاده قرار میگیرد، پس لازم است حسابدار با نحوه کار این نرم افزار ها آشنایی داشته باشد. توانایی استفاده از برنامه های آفیس مایکروسافت در تهیه گزارشهای تحلیلی و آماری یک امتیاز مثبت برای حسابدار قلمداد میشود.

 

رازداری کامل در مورد اطلاعات مالی شرکت و سهامداران

حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. او شخصی است مورد اعتماد و از جزئی ترین مسائل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه است. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشد و از افشای مسایل مالی سازمان خود خودداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره مالی از شرکت IGA

شرکت حسابداری IGA، دارای
1.خدمات پیاده سازی سیستم حسابداری
2. ارائه مشاوره مالیاتی

3.گزارش حسابرسی معتبر ممهور شده
4.ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری 
5.ارائه دهنده خدمات آموزش به پرسنل
6.خدمات تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی است

لطفا برای مشاوره رایگان در این حوزه اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک گذارید.